De vos komt zondag. Duivenkot blijft toe.

LCFC

Ik ben reeds 28 jaar een fervent supporter van Leicester City FC nadat ik mijn Engelse vriend Peter Tanner (uit Evington, Leicester) leerde kennen tijdens een vakantie in Kreta. Wij zijn altijd vrienden gebleven en ontmoeten elkaar jaarlijks. LCFC heb ik vele malen zien spelen in het voormalige stadion Filbert Street en ook enkele malen in het oude Wembley stadion. De mooiste herinnering heb ik aan een thuiswedstrijd tegen Manchester United, nog spelend met Eric Cantona; de match eindigde op een verdiend gelijkspel, 2-2.

Nu zullen “The Foxes” het zondagnamiddag vanaf 15u05 te Old Trafford weer opnemen tegen Manchester United (van Louis Van Gaal). Voor het eerst in de geschiedenis van de club kan Leicester kampioen in de Premier League worden (bij winst). Mocht het grote mirakel zich voltrekken – en de droom voor vele supporters werkelijkheid worden – dan wil ik het aan de beeldbuis mee beleven, intens met veel bier en weinig schuim.

Zondag dus geen duivenvlucht voor mij. Als de vossen in de buurt zijn blijven de duivenhokken maar beter veilig toe.

Geef een reactie

