Mijn duif – ขอบใจจร้าเพื่อนรัก

Mijn duif

Mijn duif,
mijn gevleugelde vriend,
wat word ik stil
als ik jouw schoonheid bewonder
in de duiventil.

Steeds kom je thuis
bij de bron,
daar in het duivenhok
waar je leven ooit begon.

Al kan het
soms wel uren duren,
steeds kom je terug
naar je hok
waar ik dan sta te turen.

Heel uitzonderlijk
kun je eens verdwalen
maar dan komt je baasje
je ook wel halen.

Vandaag sta ik
aan de blauwe hemel
weer te letten,
ik ga je hokje
maar alvast openzetten.

Twijfel niet,
zijt snel en vastberaden,
neem de rechte lijn
en toon mij eens te meer
één van je vele heldendaden.

Geef een reactie

